Vsak proizvajalec F1 motorjev se pred prihodom pravilnika za sezono 2026 sooča z isto težko nalogo – ali mu bo uspelo dostaviti konkurenčno pogonsko enoto, ki bo zadoščala novim pravilom? Po zadnjih poročilih naj bi imel Mercedes razvoj motorja povsem pod nadzorom, medtem ko pri Red Bull Racingu in njihovem lastnem projektu Red Bull Powertrains še vedno vladajo skrbi glede napredka.
Če bi med proizvajalci res prišlo do večjih razlik v zmogljivosti, česar se v karavani Formule 1, mnogi bojijo, FIA ne bo priskočila na pomoč z uvedbo t.i. sistema Balance of Performance (BoP).
“To se zagotovo ne bo zgodilo,” je za The Race povedal Nikolas Tombazis, direktor prvenstev z enosedežnimi dirkalniki pri FII.
Balance of Performance (BoP) je metoda, ki se v motošportu uporablja za izenačevanje zmogljivosti. Običajno to vključuje ukrepe, kot je dodajanje teže najhitrejšim dirkalnikom, da jih upočasni in tekmecem omogoči, da ujamejo razliko.
“BoP, ki se uporablja v drugih serijah, dejansko poskuša izenačiti zmogljivost avtomobilov in umetno narediti določene avtomobile hitrejše, kot bi bili naravno v primerjavi z drugimi in to ne mislim v slabšalnem smislu,” je pojasnil Tombazis.
Po njegovem mnenju je to v določenih primerih nujno, saj so dirkalniki v GT razredih zasnovani na serijskih avtomobilih proizvajalcev. “V nekaterih kategorijah je to potrebno, ker so avtomobili zasnovani na cestnih GT modelih ali čem podobnem in so lahko po naravi hitrejši ali počasnejši zaradi pogojev, povezanih z njihovo cestno uporabo.”
“Zato obstaja dober razlog za BoP v določenih serijah ali dogodkih, kot je Le Mans. To pa ne velja za Formulo 1.”
Pri Mercedesu so odkrili hudo težavo dirkalnikov za sezono 2026: Sredi kroga bo …