Zaušnica Formuli 1? Dirkalniki nove ere bodo dolgočasni in preveč komplicirani

Lance Stroll je ostro kritiziral nov tehnični pravilnik, ki bo v Formuli 1 stopil v veljavo leta 2026.

Gre za največjo spremembo pravil v zgodovini Formule 1, saj bo popolnoma nova šasija, pogonska enota, prav tako pa bo bistveno drugačna filozofija dirkalnikov. Od 2026 naprej bodo pogonske enote moč pridobivale iz električnega pogona in motorja z notranjim izgorevanjem, pri čemer bo ta porazdeljena v razmerju 50:50. Hkrati bodo uvedena tudi popolnoma trajnostna goriva, s čimer želi šport doseči ogljično nevtralnost do leta 2030.

Poleg pogonskih enot prihaja še radikalna sprememba aerodinamike. Dirkalniki bodo imeli premične elemente, pri čemer bodo dirkači med ravninami in ovinki preklapljali med dvema načinoma: X-mode (nizka potisna sila k tlom in visoka hitrost) in Z-mode (visoka potisna sila k tlom in boljši oprijem). S tem želijo povečati energetsko učinkovitost, izboljšati prehitevanja in nenazadnje nadomestiti zdajšnji DRS.

Stroll nad vsem skupaj ni navdušen. “Ta pravila… ne vem. Malo žalostno je vse skupaj,” je dejal Kanadčan. “Dirkalnik sem že preizkusil v simulatorju in prav zato je žalostno, ker vem, kako bo. Formula 1 gre v smer elektrike in zato smo morali močno zmanjšati potisno silo k tlom, da bi zadeva sploh delovala z vsemi temi baterijami.”

“Fino bi bilo spet videti lahke, okretne, hitre dirkalnike z ogromno potisne sile k tlom. Nekako bolj enostavno, manj kot nek znanstveni projekt o baterijah, in bolj kot čisto pravo dirkanje,” je nadaljeval Kanadčan.

Letošnji dirkalniki tehtajo 800 kg (brez goriva in z dirkačem), kar je dva kilograma več kot lani. Leta 2026 bo teža padla na 768 kg, a to je še vedno ogromno. Za primerjavo, v zgodnjih devetdesetih letih so dirkalniki tehtali le okoli 505 kg.

“Dirkalniki danes niso več okretni. Zaradi težkih baterij so bolj nerodni, kar pa dirkanje dela slabše. Zdaj se vse vrti okoli tega, kako shranjevati, sproščati, upravljati energijo… Ne vem, če je to še pravo dirkanje. Toda bo za vse enako, zato bodo tisti, ki bodo to najbolje obvladali, navdušeni nad novimi pravili.”

Wolff vrača udarec Verstappnu in zavrača kritike o dirkalnikih nove dobe: V današnji F1 ni več prostora za V12 motorje

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja