Fernando Alonso je opozoril, da bodo prihajajoča pravila za sezono 2026 še dodatno zmanjšala vpliv dirkačev v Formuli 1. Kako se je torej kraljica motošporta spremenila v dvajsetih sezonah, odkar Španec tekmuje na najvišji ravni?
“Vsekakor se je veliko stvari spremenilo. Spremenila se je tehnologija, pogonske enote, način dirkanja, pa tudi način, kako se pripravljamo na vikende in analiziramo tekmece. To je pač narava in DNK Formule 1. Vse narekuje zmogljivost dirkalnika in pravila, ki so vedno boljša za ene ekipe kot za druge,” pravi Alonso.
Po njegovem mnenju pravila vse bolj omejujejo, koliko lahko dirkač vpliva na sam potek vikenda. Enako se bo, napoveduje, dogajalo tudi leta 2026, ko bodo v veljavo vstopila povsem prevetrena pravila. “Počakati moramo, da vidimo, kako zmogljivi bodo dirkalniki in kako zahtevni ali enostavni bodo za vožnjo. Pogrešam čase, ko smo imeli več svobode v kokpitu, ko smo lahko sami spreminjali parametre in vplivali na zmogljivost.”
“Včasih smo se igrali z motorjem, z obrati, imeli smo določeno število krogov na vikend, ko smo lahko uporabljali maksimalno moč. Potem je prišel KERS in imeli smo šest sekund svobode, s katerimi si lahko taktično razpolagal. Tega nismo vedno uporabljali na istih mestih. V kvalifikacijah smo ga uporabljali optimalno, a na dirki si lahko izbral strategijo: napadati ali se braniti pred tekmeci,” je nadaljeval Alonso.
“Ne vem, če bo kaj takega na voljo prihodnje leto. Po mojem bo vse še vedno preveč avtomatizirano. Dirkalnik bo na ravnini samodejno prešel v ‘low downforce’ način, v ovinkih v ‘high downforce’ način, energija pa se bo prav tako samodejno sproščala, tako kot letos.”
Se bo Formula 1 spremenila v Formulo E? Prihodnost je električna …





