Strokovni komentator Sky F1 Karun Chandhok je priznal, da ni nobenega zagotovila, ali bodo hibridni motorji in sintetična goriva dolgoročna rešitev za Formulo 1.
Dvomi so se pojavili ob razkritju visokih stroškov novih goriv, ki jih bo Formula 1 uvedla leta 2026. Red Bullov šef Laurent Mekies je spremembe sicer označil za preboj, a poročila so opozorila, da bi cena goriva lahko skočila z današnjih 22–33 dolarjev na kar 170–225 dolarjev za liter, v skrajnem primeru celo čez 300.
Sezona 2026 prinaša največjo spremembo motornih pravil od uvedbe V6 hibridov leta 2014. Poleg 100-odstotno trajnostnega goriva bo Formula 1 prešla še na 50-odstotno elektrifikacijo in aktivno aerodinamiko, ob tem pa bodo hkrati prenovljeni tako šasija kot pogonski sklop.
Chandhok je v pogovoru za Motivational Speakers Agency opozoril, da nihče ne more z gotovostjo napovedati prihodnosti pogona v motošportu ali avtomobilski industriji. “Ali bo prihodnost sintetično gorivo? Elektrika? Vodik? Hibrid? Morda kombinacija vsega? Mislim, da na svetu ni človeka, ki bi znal odgovoriti.”
Poudaril je, da lahko ravno motošport pomaga iskati rešitve. “Formula 1 že desetletje uporablja najbolj učinkovite motorje na planetu. Če imajo običajni bencinski motorji izkoristek v nizkih 30 odstotkih, so F1 motorji že od leta 2014 pri 50 odstotkih. Ko se tehnologija razvije, cena sčasoma pade in postane dostopna tudi javnosti.”
Šef Ferrarija Frédéric Vasseur je ob tem opozoril, da ne gre podcenjevati izziva. “Prehod na 100-odstotno trajnostno gorivo je ogromen korak za Formulo 1. Strošek bo vsekakor višji kot zdaj, a dolgoročno moramo poiskati način, da regulativo prilagodimo in stroške obvladamo. Hkrati pa tega napredka ne smemo podcenjevati, kljub ceni je to velik korak naprej.”
Red Bullov Mekies dodaja: “Gre za popolnoma nova pravila, resničen tehnološki preboj. Prvič bo Formula 1 delovala na 100-odstotno trajnostno gorivo. To je velik izziv za vse proizvajalce motorjev in goriv, saj bo ključno iztisniti največ iz teh omejenih virov. Stroški bodo sčasoma gotovo prišli v ospredje, a trenutno je bistveno, da najprej izpolnimo visoke zahteve in dosežemo zmogljivosti.”
Legenda Ferrarija in Mercedesa vidi sezono 2026 kot prelomnico za Formulo 1





