Pravni boj Felipeja Masse in njegove odvetniške ekipe, ki iščejo pravičnost zaradi dogajanja v sezoni Formule 1 2008, ko je Brazilec za las izgubil naslov svetovnega prvaka proti Lewisu Hamiltonu, se je nedavno še zaostril.
Minilo je že več kot petnajst let od razvpite VN Singapurja, prve nočne dirke v zgodovini Formule 1, ki je Masso po njegovem prepričanju stala naslova svetovnega prvaka.
Z leti se je zdelo, da je primer zaključen, a je zgodba ponovno dobila zagon leta 2023, ko je v intervju nekdanji šef Formule 1 Bernie Ecclestone za F1-Insider znova obudil spomine na enega najbolj spornih dogodkov v sodobni zgodovini športa.
Toda Ecclestone je kasneje izjavil, da se intervjuja ne spominja. Za The Times je takrat dejal: “To je bil intervju za nekoga iz Nemčije. Njegova angleščina ni bila ravno najboljša. Delal si je zapiske, nato pa je zgodbo pobral nekdo iz Anglije.”
Vse se je začelo z varnostnim avtomobilom, ki je takrat zapeljal na stezo, ravno ko je Brazilec vodil na dirki. Massa je bil s Ferrarijem na poti do zmage, ko so mu v boksih pozabili odklopiti cev za gorivo, kar ga je stalo dragocenih sekund in mu prineslo kazen vožnje skozi bokse zaradi nevarnega izpusta.
Ta napaka ga je stala točk, medtem ko je njegov glavni tekmec v boju za naslov svetovnega prvaka Formule 1 Hamilton končal na tretjem mestu in osvojil ključne točke, ki so na koncu odločile prvenstvo, ki se je končalo z razliko ene same točke.
Po tisti dirki je bil Hamilton sedem točk spredaj, s tremi dirkami do konca, medtem ko je Massa do incidenta vodil v prvenstvu. To je glavni razlog, da Massa še danes verjame, da je bil tisti nesrečni dan odločilen trenutek, ki ga je stal naslova prvaka Formule 1, četudi dogodka nista bila neposredno povezana.
Dogodek v boksih bi se sicer z več previdnosti lahko preprečil, vendar to ne zmanjšuje dejstva, da se tisto, kar se je zgodilo z ekipo Renault, nikoli ne bi smelo zgoditi. Pustilo je trajen madež na tisti sezoni Formule 1 in omajalo ugled številnih vplivnih ljudi v paddocku, zlasti v francoski ekipi, a tudi širše.
Če bi bila ta dirka res razveljavljena, bi Massa po takratnem sistemu točkovanja skoraj zanesljivo postal svetovni prvak Formule 1, sezona pa bi se verjetno odvila povsem drugače, s Hamiltonom v vlogi tistega, ki bi moral loviti zaostanek.
Zdaj se boj nadaljuje skoraj dve desetletji kasneje, vendar tokrat v sodnih dvoranah, kjer na eni strani stojita Massa in njegova pravna ekipa, na drugi pa FIA, Bernie Ecclestone in Formula One Management.
FIA z ostrim odgovorom: Zahteve gospoda Masse so tako prepotentne kot tudi preambiciozne





