Čeprav je za nami šele prva dirka letošnje sezone Formule 1, je Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) že pripravila prvo spremembo pravilnika, s katero želi že do začetka dirkaškega vikenda na Kitajskem odpraviti uporabo tako imenovanega ‘mini DRS’, ki je zadnje časa ena najbolj perečih tem v karavani kraljice motošporta.
Že v času predsezonskih testiranj v Bahrajnu so družabna omrežja preplavile slike Mercedesovega zadnjega krilca, ki se pri visoki hitrosti nagne nazaj. Podoben trik, ki ga v karavani Formule 1 označujejo kot ‘mini DRS’, naj bi uporabljali tudi pri McLarnu, le da se tam ob visokih hitrostih razpre zunanja reža zadnjega krilca.
Red Bullov tehnični direktor Pierre Waché je med dirkaškim vikendom v Melbournu namignil, da obstajajo ekipe, ki so uspele zaobiti stroge predpise glede upogljivosti krilca. Kot kaže, je imel Francoz prav, saj je FIA po pregledu posnetkov s prostih treningov ugotovila, da so nekatere ekipe uspele zaobiti statične teste, kateri so v veljavo prišli nekaj let nazaj. FIA je v izjavi za javnost zapisala:
“Kot je bilo že omenjeno, je FIA po koncu sezone 2024 in pred začetkom sezone 2025 razmišljala o spremembi Tehničnega pravilnika v členu 3.15.1, s katero bi uvedla nove oziroma bolj zahtevne teste upogljivosti sprednjega, zadnjega zgornjega in stranskega nosilca zadnjega krilca. FIA je od ekip prav tako zahtevala, da na prostih treningih v Avstraliji uporabijo kamere, s katerimi je bilo moč nadzorovati deformacije krilc med vožnjo.
Po analizi posnetkov deformacij zadnjega krilca v kombinaciji s statičnimi testi, izvedenimi s strani FIE v Melbournu, je FIA ugotovila, da obstajajo zadostni razlogi za uvedbo strožjih testov zadnjega krilca, ki bodo v veljavo prišli na prihajajoči VN Kitajske.
Natančneje, člen 3.15.17, ki je v veljavo stopil letos, navaja, da se razdalja med glavno ploščo in loputo ne sme povečati za več kot 2 mm, če se na kateri koli skrajni strani glavne plošče zadnjega krilca uporabi 75 kg navpične obremenitve. S prihajajočo VN Kitajske bo ta meja znižana na 0,5 mm. Zaradi kratkega časovnega okna do začetka dirkaškega vikenda bo v Šanghaju dodana toleranca 0,25 mm.”
Dirka za VN Avstralije – dramatične razmere in zmaga Norrisa