FIA želi do leta 2029 v Formuli 1 ponovno uvesti V8 motorje

Formula 1 še vedno razpravlja o razmerju 50-50 med motorjem z notranjim izgorevanjem in hibridnim delom pri novih pogonskih enotah, ki bodo naslednje leto poganjale dirkalnike. Toda po poročanju Auto Motor und Sport naj bi FIA že razmišljala o spremembi pravil.

Nova pravila so bila deležna kritik, saj se polovica moči na strani hibrida ocenjuje kot nenavadna in nekonstantna. Nekateri dirkači opozarjajo na manjše hitrosti na ravninah, pa tudi na neenakomerno porazdelitev moči med krogom. Poleg tega so sporna tudi visoka razvojna sredstva, saj ima vsak proizvajalec na voljo 130 milijonov dolarjev proračuna zgolj za pogonske enote.

Po navedbah nemškega medija naj bi bila odločitev že sprejeta. Različica, ki naj bi zamenjala prihodnje motorje, naj bi bili 2,4-litrski V8 motorji z zmanjšano hibridno komponento, ki naj bi bila umeščena nekje med zdajšnjimi motorji in tistimi načrtovanimi za 2026.

Hibridni del naj bi zagotavljal med 220 in 240 kW, motorji pa bi delovali na CO₂-nevtralno gorivo s predkomorno vžigalno tehnologijo v varčnem načinu.

Pobudo naj bi podpirala Red Bull in Cadillac, sprememba pa bi po želji FIE stopila v veljavo leta 2029. Audi in Honda temu nasprotujeta, saj menita, da bi bila tri leta uporabe novih enot prekratka doba glede na ogromne vložke. Mercedes naj bi bil v precej udobnejšem položaju, saj naj bi bil njihov razvoj motorjev za sezono 2026 pred konkurenco.

Ferrari in drugi proizvajalci se zavzemajo za zmanjšanje električnega deleža, Mercedes pa vztraja pri trenutni razdelitvi. Odločitev bo skušala FIA skupaj z moštvi sprejeti na vrhu o pogonskih enotah med VN Italije. Tam bodo razpravljali tako o pravilniku za leto 2026 kot tudi o naslednjih smernicah, ki so sicer predvidene šele za leto 2031.

Dirkalniki za sezono 2026 naj bi dosegali hitrosti blizu 400 km/h

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja