Dnevi bleščeče rumenih Jordanov in ikoničnega Renaulta Fernanda Alonsa, s katerim je osvojil naslov, se zdijo že daleč. Današnje ekipe v Formuli 1, potisnjene k lovljenju vsakršnega prihranka pri teži, si barve na dirkalnikih skorajda ne morejo več privoščiti. Od uvedbe aktualnega tehničnega pravilnika leta 2022 so se navijači navadili, da ekipe raje posegajo po golih ogljikovih vlaknih kot po živahnih barvnih poslikavah.
Šala o “znižani saturaciji TV-prenosov” je postala stalnica te generacije dirkalnikov. Toda nova generacija dirkalnikov Formule 1, ki bo predstavljena že čez nekaj mesecev, bi to lahko spremenila, potem ko je FIA potrdila novo pravilo za sezono 2026.
Na četrnem in zadnjem zasedanju komisije Formule 1 v letu 2025 je FIA sprejela finalne popravke prihajajočih pravil. Med njimi tudi določilo, ki neposredno cilja na prakso ekip, da velike površine prepuščajo golim ogljikovim vlaknom.
V izjavi FIE je zapisano: “Predstavniki komisije so se strinjali, da mora biti najmanj 55 % površine dirkalnika (gledano s strani in od zgoraj) prekritih z barvo ali nalepkami, ne pa pustih ogljikovih vlaken. Cilj ukrepa je povečati vizualno različnost med dirkalniki.”
Čeprav morajo ekipe zdaj obvezno prebarvati določen delež površine, tega učinka ne gre pretirano napihovati. Goli karbon bo še vedno lahko pokrival skoraj polovico dirkalnika. A v dobi, ko dirkalniki tehtajo okoli 800 kilogramov, kar je največ v zgodovini Formule 1, ima tudi barva svojo vlogo. Oblikovalci se od leta 2022 spopadajo z vsakim dodatnim gramom, barva pa lahko presenetljivo vpliva na zmogljivost. Nekdanji športni direktor Alfe Romeo, Beat Zehnder, je leta 2022 razkril, da lahko celotna poslikava tehta tudi do šest kilogramov.
V boju za vsak drobec prednosti so zato med letoma 2022 in 2025 postali prevladujoči dirkalniki s širokimi površinami črnega karbona. V sezoni Formule 1 2024 je trend dosegel vrh, ko ekipe Haas, Williams, Kick Sauber in Alpine predstavile skoraj povsem črne zasnove. Ekipam, kot sta Mercedes in Red Bull, je temnejša barvna identiteta omogočala bolj subtilno prikrivanje karbonskih panelov. A pri drugih, recimo pri Alpine A524, je bilo gole panele precej težje skriti, zato so Francozi do četrte dirke na Japonskem dodali več modrine, predvsem na nosnem delu.

Čeprav so bile ekipe v 2025 nekoliko bolj radodarne z barvo, nova zahteva FIA kaže, da želijo pri krovni organizaciji še vedno povečati prepoznavnost med avtomobili. Audi je kot prvi nakazal svojo podobo za 2026, a pri ostalih ekipah ostaja uganka, kako bodo pristopile k prihodnji sezoni Formule 1. Nova era Formule 1 se torej približuje. Polna pričakovanj, sprememb in morda, res morda, malce več barv.
Alonso izrazil dvome glede novega pravilnika Formule 1 za leto 2026





