Nova pravila so v Formuli 1 povzročila precej vznemirjenja, saj nihče ne ve, kakšni bodo dirkalniki za sezono 2026, ko bodo prvič zapeljali na stezo.
Spremembe, od popolne prenove šasije do novih pogonskih enot, vsem ekipam odpirajo možnost velikanskega skoka naprej, če so prav razumeli nova pravila, hkrati pa grozijo, da bodo nekatere zaostale že na začetku.
Med oblikovalci vlada strah, da bodo spregledali ključne elemente, ki jih bodo opazili šele, ko jih bodo pri tekmecih videli v uporabi. Tehnični direktor Haasa Andrea De Zordo pravi, da so ekipe Formule 1 podrobneje prečesale pravila, odkrile dodatne zapletenosti in postale nervozne glede svojih ključnih odločitev.
Velik izziv je razumeti, koliko potisne sile k tlom in kolikšen upor določiti za nova pomična krilca, da bodo ustrezala karakteristikam novih pogonskih enot. De Zordo pojasnjuje, da ekipe preprosto ne vedo, kje so v primerjavi z drugimi, zato se pojavljajo dvomi.
“To je verjetno tisti del, ki straši mene in vse ostale. Prepričan sem, da bomo veliko stvari odkrili šele, ko bomo dirkalnik prvič uporabili. V njem je ogromno hitrosti, a v tej fazi je zelo enostavno kaj spregledati. Vse pogonske enote so povsem nove in mislim, da tudi dobavitelji še vedno odkrivajo stvari. To je velik izziv in zagotovo se bomo veliko naučili v prvem delu sezone.”
Italijan je dodal, da ekipe še ne morejo določiti jasnega načrta posodobitev, ker ne vedo, kaj sploh bodo potrebovale na začetku. Če bodo morali reagirati na kakšno pametno rešitev tekmecev s prvih testiranj, preprosto ne bo dovolj časa, da bi vse uredili pred prvo dirko.
“Ogromno časa smo že posvetili pripravam na prihodnje leto, a trenutno ni mogoče sestaviti natančnega načrta. Imeti moramo načrt z možnostmi, z nadgradnjami korak po koraku. Poskušamo biti agresivni tako, da proizvodnjo za prvi paket za uvodno dirko potisnemo čim kasneje, saj ga po testiranjih ne moremo več pripraviti. To je nekaj, kar mora biti dokončano že pred prvimi testi. Po prvem testu bomo videli. Vse je še popolnoma odprto.”
Po izkušnji iz leta 2022, ko je prišla zadnja velika sprememba pravil, ekipe Formule 1 dobro vedo, da jih lahko presenetijo nepričakovani zapleti, kot je bilo na primer hudo poskakovanje Mercedesovega dirkalnika.
Direktor Mercedesove ekipe za inženiring na stezi Andrew Shovlin pravi: “Najbolj so nas ujeli tisti problemi, ki jih nismo mogli predvideti. Vedno bodo pasti in vedno bodo ekipe, ki bodo razočarane nad opravljenim delom. V nov sklop pravil nikoli ne vstopiš z mislijo, da bo preprosto. Vedno je izziv najti pravo ravnotežje nove formule. Lahko delamo v simulatorjih, ampak dokler dirkalnika ne spravimo na stezo, ne vemo, kako se bo dejansko obnašal.”
Drzna napoved? Alonso bo z Aston Martinom osvojil tretji naslov svetovnega prvaka





