Max Verstappen in Red Bull Racing sta morda potisnila McLaren do te mere, da so morali dirkalnika Landa Norrisa in Oscarja Piastrija nastaviti tako agresivno, da je na koncu prišlo do prekomerne obrabe dna in posledične diskvalifikacije z dirke Formule 1 za VN Las Vegasa.
Da bi se kaj takega zgodilo, je bilo do nedavnega skoraj nepredstavljivo. Ob izjemno občutljivem trenutku v prvenstvu Formule 1 je McLaren napravil napako in očitno nastavil oba dirkalnika prenizko. Ravno takrat, ko bi vsaka točka lahko pomagala Norrisu v boju za naslov, se je zgodil tako velik spodrsljaj.
In ja, šlo je za napako, tako je McLaren tudi priznal po VN Las Vegasa. V pozni nočni izjavi v ZDA je šef ekipe Andrea Stella poudaril, da je bilo vse “nenamerno” in da ni bilo “nobenega poskusa izigravanja pravil”.
Naj bo to res ali ne, dejstvo ostaja, da je obraba drsne plošče pod Norrisovim dirkalnikom presegla dovoljeno mejo za 0,12 milimetra, pod Piastrijevim pa celo za 0,26 milimetra. Do tega lahko pride le, če je dirkalnik postavljen prenizko, še posebej, ker pri osmih drugih dirkalnikih iz konkurenčnih ekip pretirane obrabe niso zaznali. Nizek dirkalnik pomeni več potisne sile k tlom in posledično več hitrosti.
Zato je logično vprašanje: zakaj je McLaren pritiskal tako blizu absolutne meje? Zelo verjetno zato, ker so v Red Bullu videli resnega tekmeca. Morda so v Wokingu presodili, da bi jih Verstappen brez izjemno nizke lege dirkalnika brez težav prehitel in so tveganje preprosto sprejeli.
Kaj to pomeni za prihajajoči dirki Formule 1 v Katarju in Abu Dabiju, pa je povsem odprto vprašanje. Bo moral McLaren dvigniti dirkalnik in s tem prepustiti prednost Verstappnu? Ali pa je šlo res le za enkraten spodrsljaj, kot zatrjuje ekipa?
V razgretih okoliščinah znova živega boja za naslov svetovnega prvaka Formule 1 bo to eden ključnih dejavnikov v zadnji fazi še ene legendarne sezone.
Neverjetno! Zaradi kakšnih mikroskopskih razlik sta bila McLarna diskvalificirana





