Formula 1 je razkrila izgled dirkalnikov za sezono 2026

Formula 1 je objavila nove podobe, ki ponujajo podrobnejši vpogled v to, kako bodo videti dirkalniki, ki bodo na steze zapeljali leta 2026.

Po koncu sezone 2025, v kateri je Lando Norris premagal Maxa Verstappna in Oscarja Piastrija, se Formula 1 poslavlja od obdobja talnega učinka in se v celoti usmerja v eno največjih regulativnih prenov zadnjih let.

Novi dirkalniki bodo radikalno drugačni. Koncept Venturijevih kanalov, ki je zaznamoval zadnja štiri leta, odhaja, pogonski sklopi pa znova stopajo v ospredje. Aktivna aerodinamika se vrača kot nadomestilo za ukinitev sistema DRS.

Pogonske enote bodo doživele temeljito preobrazbo, saj bo razmerje med motorjem z notranjim zgorevanjem in električnim delom povsem izenačeno (50/50). Hibridni sistem bo poenostavljen z odstranitvijo MGU-H, medtem ko bo MGU-K močno okrepljen, z 120 kW na 350 kW, kar bo izboljšalo možnosti prehitevanja in hitrost na ravninah.

Ob tem bodo dirkalniki uporabljali napredna trajnostna goriva, zasnovana tako, da omogočajo te pridobitve brez kakršnegakoli kompromisa pri zmogljivostih.

Spremembe se ne bodo ustavile pri pogonskih sklopih, temveč bodo preoblikovale tudi šasijo in aerodinamiko. Dirkalniki bodo manjši in lažji. Medosna razdalja bo krajša za 200 mm, širina zmanjšana, dno ožje, minimalna masa pa bo znižana za 30 kilogramov, vse z namenom večje okretnosti in odzivnosti.

Skupna aerodinamična obremenitev bo občutno manjša zaradi odstranitve talnih tunelov, hkrati pa se bo zračni upor zmanjšal za približno 40 odstotkov.

Aktivna aerodinamika se vrača z gibljivimi sprednjimi in zadnjimi krilci, ki bodo nadomestila DRS in dirkačem omogočala preklapljanje med konfiguracijami z visokim in nizkim pritiskom glede na situacijo. 18-palčna platišča ostajajo, a ožje sprednje in zadnje pnevmatike bodo dodatno zmanjšale upor in maso.

Mekies razkriva kruto realnost Red Bullovega projekta za sezono 2026

Pustite Odgovori

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja