Od snega do peščenih viharjev – najbolj nenavadni dogodki na testiranjih

Jubilejna 75. sezona Formule 1 se je s predsezonskimi testiranji v Bahrajnu tudi uradno pričela. Dogodek, ki pokaže, kako dobro so se ekipe pripravile na novo sezono, je v preteklosti postregel že s številnimi nenavadnimi dogodki, od nepričakovanih vremenskih razmer do zakamufliranih dirkalnikov. Za vas smo zbrali nekaj najbolj nenavadnih dogodkov, ki so se zgodili med testiranji.

Od snega do peščenih viharjev

Čeprav so testiranja vedno potekala na vremensko stabilnih lokacijah, je vreme včasih ubralo svojo pot in krojilo dogajanje na testiranjih. Najbolj šok so ekipe doživele na predsezonskih testiranjih leta 2018 v Španiji, ko so se sprva ledene razmere spremenile v močno sneženje, ki je povsem pobelilo dirkališče v Barceloni.

Z nepredvidljivim vremenom pa je že postregel tudi sicer vroč Bahrajn, kjer testiranja potekajo letos. Leta 2021 je ekipe tam prvi dan pričakal pravi peščeni vihar, ki je nad stezo prinesel ogromne količine peska in začasno prekinil testiranje.

Pozen prihod Williamsa

Čeprav se ekipe med zimskim premorom pogosto soočajo s težavami, te redko izpustijo predsezonska testiranja. Dober dokaz, da tudi v kraljici motošporta ne gre vedno vse po planu, so bila predsezonska testiranja leta 2019, na katera je ekipa Williams prišla kar dva dni kasneje.
Ekipa iz Groveja je tako po težki sezoni 2018, ki jo je zaključila na zadnjem mestu, novo začela še slabše, saj dirkalnika niso uspeli pravočasno pripraviti za testiranja v Barceloni. Posledično sta takratna dirkača Robert Kubica, ki se je v Formulo 1 vrnil po večletnem premoru zaradi hude nesreče, in takrat še novinec George Russell imela na voljo le en dan in pol za testiranje nekonkurenčnega Williamsa FW42.

Red Bullovo eksperimentiranje s kamuflažami

Znano je, da želijo ekipe skriti vsak del dirkalnika, ki bi lahko nasprotnikom dal koristne informacije, a Red Bull je šel leta 2010 še korak dlje. To je bila sezona, ko je ekipa iz Milton Keynesa prvič osvojila tako konstruktorski kot tudi dirkaški naslov svetovnega prvaka. Ključna prednost njihovega dirkalnika pred ostalimi je bil takrat t.i. izpušni difuzor, ki je s pomočjo v difuzor usmerjenega izpuha omogočal stalen potisk k tlom, tudi ko je dirkač spustil stopalko za plin. Ekipa je v želji po skrivanju inovitete na dirkalnik namestila nalepke, ki so prikazovale normalno umeščen izpuh.

To pa ni bilo zadnjič, ko se je ekipa iz Milton Keynesa zatekla h kamuflaži. Leta 2015 se je namreč na testiranjih v Jerezu pojavil Red Bull RB11, ki je s svojo črno-belo kamuflažo onemogočil tekmecem, da si ogledajo njegove aerodinamične podrobnosti.

Prikrivanje identitete dirkača

Prikrivanje pa v Formuli 1 ni prisotno le pri testiranju dirkalnikov, ampak tudi pri testiranju dirkačev. Leta 2000 se je na dirkališču Mugello pojavil do sedaj neznani mladenič po imenu Kimi Raikkonen, ki je s svojimi dirkaškimi sposobnostmi uspel prepričati šefa ekipe Sauber, Petra Sauberja, da dobi priložnost sesti za volan dirkalnika Formule 1. Ker so se v ekipi zavedali, da imajo opravka z izjemnim talentom, ki bi lahko hitro vzbudil zanimanje ostalih ekip, so zanj uporabljali kodno ime ‘Eskimo’.

Šok z imenom Brawn GP

Časi ekip na predsezonskih testiranjih pogosto niso pokazatelj prave forme, zato so mnogi leta 2009 dvomili v dejansko konkurenčnost novoustanovljene ekipe Brawn GP, ki je v Barceloni pokazala presenetljivo hitrost. Toda dvomi so se hitro razblinili, saj je ekipa pod vodstvom Rossa Brawna že na prvi dirki v Avstralji z zmago Jensona Buttona šokirala javnost, ob koncu pravljične sezone pa osvojila oba naslova svetovnega prvaka.

 

Zakaj predsezonska testiranja potekajo v Bahrajnu?

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja