Komentar: Ali VN Monaka sploh še sodi na koledar Formule 1?

Čeprav je FIA za letošnjo dirko za VN Monaka pripravila posebno pravilo o minimalnem številu postankov, se to ni izkazalo za ravno učinkovito, saj je ulično dirkališče ob Azurni obali ponovno postreglo nič kaj razburljivim sprevodom dirkačev. Ob tem se poraja vprašanje, ali obstaja kakšna rešitev za popestritev dogajanja oziroma, ali VN Monaka sploh še sodi na koledar Formule 1?

Medtem ko petek in sobota na VN Monaka z mladinskimi serijami, prostimi treningi in kvalifikacijami, ki za nekatere predstavljajo celo najbolj razburljiv dogodek sezone, gledalcem nudita veliko zanimivega dogajanja, nedelja predstavlja verjetno najbolj dolgočasen dan na koledarju dirk Formule 1.

Če ozke ulice v soboto poskrbijo za spektakel, so te v nedeljo krivec za sprevod dirkalnikov. Medtem ko v soboto navijači napeto čakajo, kdo bo najpomembnejše kvalifikacije sezone zaključil kot najhitrejši, lahko v nedeljo spremljajo dirkače, ki namenoma vozijo počasi, saj prehitevanje praktično ni mogoče. To sta dve skrajnosti, ki postajata vse večji problem.

Čeprav so se pred začetkom dirkaškega vikenda v Monaku vsi v karavani strinjali, da je pravilo minimalno dveh postankov v boksih dobra poteza Formule 1 in FIE, je dirka pokazala, da poskus ni uspel. Namesto da bi novo pravilo poskrbelo za večji spektakel, je to celo poskrbelo za obrazen efekt, saj so si moštveni kolegi lahko med seboj pomagali z namenim zadrževanjem, kar so izkoristili pri ekipah Williams in Racing Bulls.

Čeprav bi lahko za te poteze krivili ekipe, so se na koncu vsi strinjali, da bi v podobni situaciji ravnali enako. To je tisto, kar Monako zahteva od dirkačev in ekip. Po dirki naj bi se vsi soglasno strinjali, da je potrebno pred naslednjo VN Monaka sprejeti drastične spremembe.

Nihče še ne ve, kakšne bi lahko bile te drastične spremembe. Toto Wolff je celo predlagal, da bi ekipam prepovedali počasnejšo vožnjo, vendar so se vsi dirkači spraševali, kako bi to regulirali in v kolikšni meri. “Morda bi morali naslednje leto uvesti štiri postanke v boksih,” pa je sarkastično to temo naslovil Max Verstappen.

Ne glede na to, kako se bo Formula 1 lotila te težave, je jasno, da je dodatni postanki ne bodo rešili, saj so trenutni dirkalniki preprosto preširoki za prehitevanje v Monaku. Po podatkih ekip je prehitevanje mogoče le, kadar je razlika med dvema dirkačema vsaj 3,5 – 4 sekunde na krog, kar pa je v današnji Formuli 1 skoraj nemogoče.

Edina prava rešitev se tako zdi prilagoditev dirkališča. Toda ali je to v Monaku sploh mogoče in morda še pomembneje: Ali si to Monako sploh želi? Če je odgovor na eno od teh vprašanj negativen, se mora Formula 1 resno vprašati, ali VN Monaka sploh še spada na koledar.

Verstappen je prepričan, da je dirka v Monaku postala podobna igri ‘Mario Kart’

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja