Neverjetno – preberite si, kako naj bi McLaren zaobšel nadzoru FIE: Genialno in nedotakljivo

Peter Wright velja za enega od pionirjev aerodinamike v Formuli 1, saj je v času dela pri Lotusu pod vodstvom Colina Chapmana pomagal pri razvoju številnih inovacij. Britanec, ki je v kraljici motošporta deloval od šestdesetih do devetdesetih let prejšnjega stoletja, trdi, da FIA ne more več nadzorovati vseh novitet, ki si jih zamislijo ekipe.

Z začetkom dirkaškega vikenda v Španiji je v veljavo stopila nova direktiva FIE z oznako TD018, ki je omejila fleksibilnost sprednjih krilc. Čeprav so bili mnogi prepričani, da bo ta vplivala na razmerja moči med ekipami, je dirka v Barceloni odprla novo poglavje McLarnove dominance. Wright je prepričan, da pozna razlog, zakaj nova direktiva ni prinesla bistvenih sprememb.

“Mislim, da so pri McLarnu zasnovali zelo pametno sprednje krilce, ki ne glede na količino obremenitve zagotavlja nizko raven podkrmarjenja pri nizkih hitrostih in hkrati ne povzroči veliko prekrmarjenja pri visokih hitrostih. Obremenitev sprednjega krilca je kompenzirana z aerodinamično obremenitvijo,” je Wright razkril v podcastu Petra Windsorja.

To pomeni, da lahko McLaren sprednje krilce močno obremeni in s tem ublaži podkrmarjenje v počasnih ovinkih in prekrmarjenje v hitrih ovinkih, kar je oboje neločljivo povezano s sedanjo generacijo dirkalnikov. “Točno to si vsi želijo. Žal FIA nima nadzora nad tem, saj preverja le upogibanje. To je razlog, da se na VN Španije ni nič spremenilo.”

Po Wrightovih besedah ​​naj bi pri McLarnu uporabljali letalsko načelo, kjer lahko s pomočjo večplastne strukture usmerjajo parametre deformacije. “V letalski industriji je znano, da se lahko s pomočjo postavitve slojev uravnava struktura in deformacija kril. Kot kaže je v to krilce vpetih nekaj zelo pametnih stvari.”

Neverjetno – preberite si, kako deluje McLarnov genialen način hlajenja pnevmatik

 

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja