Navidezno nepremagljiva ekipa McLaren se zdi, kot da razpada od znotraj. Kako lahko najboljša ekipa v karavani Formule 1 počasi izgublja nadzor?
“Ali obstaja resna nevarnost, da nobeden od vaših dirkačev letos ne bo osvojil naslova?” To vprašanje je po dirki Formule 1 za VN ZDA dočakalo šefa ekipe Andrea Stello. In prav to vprašanje povzema vse večji cinizem, ki prežema paddock.
Povod za vse so ekipna navodila McLarna. Tako imenovana “pravila papaje” so postala predmet posmeha mnogih. Max Verstappen je že pripomnil, da si McLaren stvari po nepotrebnem otežuje, saj prvenstva ne moreš režirati. To mnenje v paddocku deli marsikdo.
Cinizem ne prihaja le iz medijev, temveč tudi od tekmecev in navijačev. Tekmeci se privoščljivo nasmihajo McLarnovemu nerodnemu upravljanju z dirkači. Še posebej dejstvo, da morata oba popolnoma ubogati ekipo in igrati vlogo “poslušnih vojakov”, mnogi razumejo kot neke vrste “likvidacijo osebnosti” obeh dirkačev.
Sliši se tudi med navijači. Da je bil Verstappen nekoč deležen žvižgov, ni presenetljivo. To se zgodi, ko nekdo eno leto osvoji vse. V športu je naravno, da občinstvo prej navija za izzivalca kot za dominantnega prvaka. McLaren pa še zdaleč ni ekipa, ki bi dolgo vladala. Nasprotno, javnost zdaj vse bolj simpatizira z Verstappnom, ker vidi, da McLarnova dirkača iz svojega dirkalnika ne iztisneta maksimuma. Poskusi ekipe, da bi dirke spisala z ukazi z boksov, ji le škodujejo pri ugledu.
Poleg tega McLaren svojima dirkačema ni pomagal, ko je prezgodaj ustavil razvoj letošnjega dirkalnika. Medtem ko Red Bull še vedno uvaja novosti, nazadnje v Azerbajdžanu, McLaren že mesece ni predstavil ničesar novega. V Formuli 1 pa velja zlato pravilo: če ne napreduješ, zaostajaš. Britanska ekipa je razvoj že preusmerila proti sezoni 2026, a to bi lahko pomenilo zadnji udarec za njihove upe v prvenstvu 2025.
Jasno je, da ima Red Bull, še posebej v rokah Maxa Verstappna, trenutno najboljše karte za skoraj vsako dirko. Daj Verstappnu konkurenčen dirkalnik in bo zmagal. To, česar McLarnova dirkača nista uspela dokazati. To je po dirki v Austinu priznal tudi Stella: “Dirkača bi lahko opravila boljše delo,” je dejal šef ekipe. Priznal je, da Verstappnove zmage niso le posledica moči Red Bulla, temveč tudi pomanjkljive izvedbe njegovih lastnih dirkačev.
In prav to je po mnenju mnogih najbolj zanimivo vprašanje. Kako lahko ekipa, ki si je že šest dirk pred koncem v Azerbajdžanu zagotovila konstruktorski naslov, ne osvoji še dirkaškega? Če si tako dominanten, potem so zatajili dirkači.
McLaren pa ima še vedno težavo s statusom “prvega” dirkača. Norris ima pogodbo, ki ga postavlja v to vlogo, a to se na stezi ne vidi. Piastri ni uradna številka ena, a vsekakor tudi ni zgolj pomočnik. Če bi Avstralec osvojil naslov, bi se McLaren znašel v zagati: imeli bi “številko ena”, ki to v pogodbi ni, a bi z naslovom moral zaslužiti več od Norrisa. V tem smislu McLaren očitno ni potegnil naukov iz preteklosti. Daniel Ricciardo je bil nekoč prav tako podpisan kot “vodilni” dirkač, a ker ni izpolnil pričakovanj, so morali njegov donosno pogodbo odkupiti.
In prav zaradi te notranje dinamike, ko nobeden od dirkačev ne zna maksimalno izkoristiti vsakega konca tedna, se je Verstappnu uspelo približati. Ob odsotnosti posodobitev je Red Bull McLarnu znova prišel na rep, kar Nizozemcu omogoča, da se znova bori za zmage. Ustaviti razigranega Verstappna je ogromen izziv za McLarnova dirkača. A če bosta Norris in Piastri to priložnost zapravila, bo zgodovina zapisana, po zaslugi Verstappna, pa tudi McLarna. Vse to zaradi razpada, kakršnega v Formuli 1 še nismo videli.
Verstappen po dominantni zmagi ponovno pogleduje proti naslovu: Možnost obstaja





